Elektromobily a akcie
Elektromobily jsou stále poměrně drahá záležitost, leč cestu na naše vozovky si razí celkem vytrvale. Zdá se, že jejich nástup již nelze zastavit.
Svět a kdo vede
Symbolem či lídrem v této oblasti je Elon Musk a Tesla Motors. A na Investportalu jsme jim věnovali již mnoho prostoru a to i akciím TSLA. To jsou ale především USA. Jak to vypadá v Evropě?
Evropa
V Evropě se zdá, že lídři v automobilovém průmyslu se na nástup elektromobilů systematicky připravují. Dokonce i v ČR nelze přehlédnout komerční přípravu v podobě kampaně na nový model BMW i3. A vedení BMW se nechalo slyšet, že zájem o i3 i u nás je velký.
Německo jako lídr
Pokud se nějaké evropská země stane lídrem v produkci elektromobilů, bude to zřejmě Německo. Má k tomu veškeré předpoklady. Například německý šéf Svazu automobilek se nechal slyšet, že: "koncem roku by od německých výrobců mělo být na trhu šestnáct modelů. I ze světového hlediska jsme jediná země, která je schopna pokrýt celý průmyslový výrobní proces, jenž je pro elektromobilitu důležitý."
V Německu se na podpoře elektromobilů chce podílet i vláda. Plánuje zavést přednostní právo na parkovací místa pro elektromobily, či možnost využívat rychlých pruhů určených jinak jen pro autobusy. Německý ministr dopravy doslova uvedl, že chtějí dát elektroautům zvláštní privilegia. Vypadá to celé jako chytrý tah, který by měl udržet Německo na špici i v této oblasti.
Co je třeba vyřešit?
U elektromobilů zbývá ještě řada věcí k vyřešení. První zásadní problém je dlouhá doba potřebná pro nabíjení baterií vozu. Podívejte se jak vypadají časy u malého Citroenu C-Zero:
- doba nabíjení přes domácí zásuvku 9 hodin. A to u tohoto čísla píše Citroen POUHÝCH 9 hodin!
- s doobjednatelným kabelem doba nabíjení zkrácena na 6 hodin
- nabití z nabíjecího stojanu na 80% trvá 30 minut (to je již výrazně příznivější čas)
Dalším problémem je zatím vysoká cena. To nahrává různým alternativním formám vlastnictví, pronájmu a sdílení. S tím, jak se elektromobily dostanou na naše silnice ve větším počtu půjde časem jistě i cena dolů a nebude se jednat o vozy pouze pro milionáře.
Carsharing
Jednu inovaci v této oblasti již v Německu předvádí například automobilka Citroen ve spolupráci s Deutsche Bahn. Společně provozují firmu na sdílení aut - tzv. carsharing - s celkem 350 vozy typu Citroen C-Zero (obrázek níže).
Budoucnost
Budoucnost elektromobilů? Zejména ve městě a příměstských oblastech to vidím velmi růžově a to již celkem brzy. Dokonce i v ČR, která není tak bohatá jako USA či Německo.
Zdroj: investportal.cz
Doporučení
Profesionální poradenství poskytované licencovanými makléři
Využíváme CzechNet.org.
Diskusní téma: Elektromobily a akcie
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.