Internetové a kamenné obchody v budoucnosti

20.05.2013 21:42

Klasický kamenný obchod kdesi v New Yorku, foto: retaildesignblog.net

 

Tento článek vznikl za fin. podpory webu Bambino Italiano.

 

Klasické kamenné obchody a moderní internetové obchody jsou jako dva jiné světy. Nesmiřitelní. Navzájem si konkurující a odehánějící si zákazníky. Je tomu tak ale skutečně? 

Časy se měni a obchod s nimi. Jak klasické kamenné obchody tak i ty internetové mají své výhody i nevýhody a především si je navzájem čím dál tím více uvědomují. Nejsem žádný expert v této oblasti, ale na první pohled vidím tyto výhody jedněch i druhých:

Výhody klasického kamenného obchodu:

  • více vyhovují konzervativnějším zákazníkům či starším ročníkům
  • někteří lidé milují samotný proces nakupování v klasickém obchodě
  • pokud má obchod kvalitní personál, může vám pomoci, poradit, objektivně ohodnotit

Výhody moderního internetového obchodu:

  • cena, cena, cena - díky podstatně nižším nákladům, uvědomte si jaké musí být náklady na provozování kamenného obchodu (nemovitost či pronájem, interiér, personál, energie, atd)
  • řada lidí ocení nákup v pohodlí domova či třeba v zaměstnání (pozor na šéfa!) se smartphonem či tabletem v ruce
  • díky porovnávačům cen možnost velmi rychlého srovnání nabídek on-line
  • zboží vám dorazí až domů (či na poštu)

Jak vidno výhody existují na obou dvou stranách. Jenže. Při tomto novém rozdělování trhu si jak eshopy, tak i kamenné obchody uvědomují, jak velké výhody má druhá strana a někteří začínají více či méně nabízet i služby té druhé strany. Kamenné obchody si uvědomují, kolik lidí vybírá zboží na internetu a jak mají eshopy díky absenci prodejen neskutečně nízké náklady. eshopy si zase uvědomují to, jak důležitá je pro některé lidi možnost si zboží vyzkoušet, specielně pokud se jedná o zboží, u kterého je důležitá velikost. Ty nejinovativnější firmy již nějaký čas přichází se zajímavými řešeními a modifikacemi.

Některé firmy tak přechází na hybridní obchodní model a provozují jak kamenné obchody, tak i internetový obchod. Vybrat si zboží online a pak si jej jít vyzkoušet do obchodu, to je sen řady kupujících. Navíc se ukazuje, že pokud máte internetový obchod a následně otevřete kamennou pobočku, je běžné, že prodej internetového obchodu vyroste "přes noc" o desítky procent.

Nové produkty lze zase skvěle testovat online. Věřili byste, že třetina zákazníků, kteří si zboží objednávají online, si jej chce vyzvednout v obchodě?

Některé internetové obchody zase otevírají tzv. pop-up obchody. Jsou to dočasně otevřené obchody s originálním sortimentem, které především přitahují pozornost. A mohou být velmi originální a přitom velmi malé (a tak nenáročné na náklady). 

Kamenné prodejny a řetezce zase zjistily, že když efektivně zapracují na svojí online prezentaci resp. online prodeji, vystačí s menším počtem kamenných prodejen a to až o desítky procent. To pro ně ovšem znamená ohromnou úsporu nákladů a to při zachování či dokonce zvýšení obratu.

Amazon začal využívat v obchodních centrech speciální místa, kde si zákazníci mohou objednané zboží vyzvednout. Což se ke klasické prodejně velmi blíží.

Pak jsou zde ještě progresivnější řešení. Například obchodní domy House of Fraser experimentují s prodejnami, které tvoří v podstatě jen zkušební kabinka a několik obrazovek, u nichž si zákazníci mohou objednat vybrané oblečení.  Startup Hointer nabízí v obchodech pouze tolik místa, aby se do nich vešla pouze jedna velikost každého typu džínsů. Roboti pak doručují požadovanou velikost přímo ze skladu.

Jak vidíte, tyto dva světy se začínají prolínat tak jak si vzájemně uvědomují svoje přednosti i slabiny, respektive silné stránky toho druhého. A tak dnes začínáme hovořit o tzv. "multikanálovosti". To neznamená nic jiného, než že si zákazníci mohou v klidu vybírat a nakupovat online a pak si zboží vyzvedávat či vyzkoušet v prodejně.

A jak to vlastně souvisí s investováním? Ať už investujete do akcií Amazon či třeba Wal-Mart, je dobré sledovat jak se tyto společnosti vypořádají s novou konkurencí a novými trendy. Tedy především jak efektivně.  Např. Amazon se zatím drží.

Jan Hýsek

 

Využijte Hýskův reklamní systém a popožeňte Váš byznys, ať už se věnujete čemukoliv.

Diskusní téma: Internetové a kamenné obchody v budoucnosti

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Články

08.05.2013 23:43
  Občas se mezi známými zmíním, že mimo Facebooku jsem také na Twitter. A připadám si při tom jako nějaký geek. Zatímco na Facebooku je naprostá většina, zatím neznám téměř nikoho, kdo by na sociální síti Twitter přítomen byl. Zatímco třeba v USA, kde je na Twitteru spousta lidí (nejvíce...
06.05.2013 02:45
Studujte lídry! Když se chcete naučit špičkově plavat, sledujete a napodobujete špičkové plavce. Když se chcete stát lídrem, studujte lídry. Nemáte sice jistotu, že se také stanete jedním z nich, ale je to nadevší pochybnost dobrý začátek. Je lhostejné, zda se jedná o historické postavy či...
04.05.2013 23:20
Projekt: Fitness a wellness centrum v Pardubicích Popis projektu: Hledáme investora pro plánovaný projekt fitness a wellness centra v Pardubicích. Máme mnohaleté zkušenosti s vedením fitness centra. Máme licenci pro provoz fitcentra a máme také zajištěný prostor v centru Pardubic. Máme...
04.05.2013 00:38
1 EU chce zdanit chytré telefony. Příště daň ze vzduchu 2 Zajímavé akcie: Rio Tinto 3 Tip: investice budoucnosti? 4 Nový finanční portál na scéně (PR článek) 5 Proč Češi obchodují přes e-broker.cz společnosti Fio? 6 Děláte...
02.05.2013 22:38
Andrej Babiš, foto: nova.cz   Andrej Babiš očima Jana Hýska Zajímavějšího československého byznysmena abyste pohledali. Měl jsem tu čest se s panem Babišem několikrát setkat, slyšet ho mluvit, pozorovat ho. A tak si dovolím tvrdit, že jej již nehodnotím pouze na základě prvního dojmu. Je to...
01.05.2013 20:55
Proč? Platí jim totiž nejvíce ze všech. V tabulce níže můžete porovnat jakou sazbou je úročen dluh na kreditních kartách Čechů v porovnání s dalšími okolními zeměmi. Země Úročení dluhu na kreditních kartách...
29.04.2013 03:56
Zdeněk Hostomský, vědec, manažer, ředitel Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR, foto: idnes.cz   Typický rys americké kultury, který mi učaroval Je to odvaha kombinovaná s možnostmi, kde nerozhoduje ani množství peněz, nebo jaké má člověk vzdělání. Podaří se, vyděláš hodně? Výborně....
26.04.2013 22:09
Aby si publikování PR textů a článků na našem serveru Akciecz.cz mohly dovolit i středně velké a malé firmy, rozhodli jsme se dočasně snížit ceny za PR články o dramatických 80%. Cena ze jeden PR článek je tedy nyní až do odvolání snížena z 5000,-Kč na 1000,-Kč. Dovolujeme si tvrdit, že takovýto...
24.04.2013 22:40
Server Investportal pro vás na měsíc květen připravil finanční odměnu za nejlepší květnový příspěvek. Jaká to cena je a jak se postupuje najdete zde. Účastnit se může každý kdo umí alespoň trošku psát a formulovat myšlenky. Jdete do toho s námi?    Využíváme První CZ reklamní systém pro...
24.04.2013 14:08
Stále jedna z nejsilnějších značek na světě   Včera po uzavření US trhů společnost Apple (AAPL) zveřejnila výsledky. Za fiskální 2Q oznámila zisk 9,5 mld. USD (-18 %), tj. 10,09 USD/akcii. Jednalo se o první meziroční pokles zisku za poslední dekádu, trh však čekal výsledek ještě horší na...
<< 27 | 28 | 29 | 30 | 31 >>

Chcete nastavit vaše investiční portfolio nebo udělat jeho audit? Napište nám

Zkušenosti

Také máte někdy pocit, že kam se podíváte, tam se někomu daří a...

Akciecz běží díky fin. podpoře 

Anketa

Líbí se vám nový design našich stránek?

Ano (3 897)
Ne (412)

Celkový počet hlasů: 4309

Představení

07.05.2023 01:34
Máme dvacet let profesionálních zkušeností s nastavováním našich...

Obrazem

Chcete z roku 2021 udělat parádní rok a splnit si svoje plány a sny?...