Tradiční vizitky a online svět

28.02.2012 16:47

Má v době, kdy je díky nebývalým technologickým možnostem, které přinesl internet, možné sdílet a vyměňovat údaje, ještě smysl rozdávat vizitky? Na první pohled se totiž může zdát, že vizitka je nepotřebným přežitkem, jakousi fosílií, která v době emailů, IPhonů a sociálních sítí, v podnikání už nemá místo. Na druhou stranu je ale nutné zdůraznit, že stejně tak jako s elektronickými čtečkami nevymizely klasické tištěné knihy, ani s vizitkami to nevypadá, že by vymizely s pokrokem telekomunikačních technologií.

Je ale zřejmé, že už se nemůže jednat o tu tradiční, papírovou vizitku se jménem zástupce a názvem společnosti, kde je uvedená poštovní adresa a Váš email. Vizitku, která plní svojí funkci i v době internetu je třeba přizpůsobit pokroku a vývoji komunikačních strategií. Zde Vám přinášíme dvě rady „jak na to“:

• Co nejvíce propojte papírovou vizitku se světem internetu

Uvádět na vizitce emailovou adresu a webové stránky je základním standardem už několik let. Nicméně v současnosti se zdá, že je třeba všechna média a materiály, s kterými se firma či živnostník presentuje či propaguje, propojit se světem internetu v daleko větší míře. Jedním takovým způsobem je například přidání QR kódu na přední či zadní stranu vizitky. QR kód je dvojrozměrný kód zapsaný ve tvaru čtverce, který umožňuje pomocí Smart Phonů okamžitě a bez jakékoli námahy načíst kontaktní údaje. Tím ale všechny možnosti nejsou zdaleka vyčerpané. Nejenže má Váš zákazník či obchodní partner v okamžiku a bez pracného ťukání a opisování Vaše údaje uložené v elektronické podobě, ale může si hned začít prohlížet webové stránky Vaší firmy nebo Vám poslat zprávu, ale třeba si i dokonce rovnou na místě od Vás online objednat zboží. 

• Vizitka a něco navíc

Další strategií, jak vizitku přizpůsobit současným trendům a udržet jí stále „in“, je využít vizitku pro další než tradičně informační účely. Z vizitky se nemusí klienti jen dozvědět, kde a jak Vás najdou, ale vizitka je může do Vaší firmy či obchodu doslova přitáhnout. Kromě toho, že vizitka sděluje kontaktní údaje, totiž může současně sloužit jako slevový kupón nebo voucher. Vizitka, kterou zákazník dostal od zástupce firmy tak neskončí v odpadkovém koši jako vizitky zástupců ostatních firem. Buďte si jisti, že takovou vaucher-vizitku si každý pečlivě uschová a to i v případě, že třeba nakonec slevový kupón ani nevyužije.

Nejenže je takto provedená vizitka originálním reklamním tahem, ale navíc také motivuje zaměstnance, aby vizitky rozdávali a tak propagovali Vaší firmu. Tento mechanismus nakonec můžete dotáhnout do dokonalosti tím, že budete monitorovat vizitky od zákazníků, kteří nakoupily zboží na vizitkovou slevu. Tak navíc budete mít i přehled o tom, který zaměstnanec klientovi předal svoji vizitku, a tak získáte i přehled o výkonnosti Vašich jednotlivých zaměstnanců. To Vám například umožní odměňovat zaměstnance jednotlivě podle počtu přinesených vizitek, a tak se Vám s pomocí „obyčejných“ vizitek podařilo vytvořit i efektivní motivační program pro Vaše zaměstnance.

 

Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.

Přidat.eu záložku

Prezentace

14.01.2011 19:44
Hledám finančního společníka pro sales divizi prodeje v rámci ČR Toto je pouze ukázka Vaší možné inzerce. Tato nabídka již není aktuální! Hledám finančního společníka pro sales divizi prodeje v rámci ČR pro jednoho mobilního operátora s jeho záštitou. Předpokládané tržby: rok 2011 – 20...
<< 1 | 2 | 3 | 4

Chcete nastavit vaše investiční portfolio nebo udělat jeho audit? Napište nám

Zkušenosti

Také máte někdy pocit, že kam se podíváte, tam se někomu daří a...

Akciecz běží díky fin. podpoře 

Anketa

Líbí se vám nový design našich stránek?

Ano (3 908)
Ne (473)

Celkový počet hlasů: 4381

Představení

07.05.2023 01:34
Máme dvacet let profesionálních zkušeností s nastavováním našich...

Obrazem

Chcete z roku 2021 udělat parádní rok a splnit si svoje plány a sny?...