15 společností které investují nejvíce do reklamy
Největší tuzemské investice do reklamy:
| Pořadí | Firma | Investice do reklamy 2009-2012 (miliony Kč) | 
| 1 | Mountfield CS | 126 | 
| 2 | T-Mobile ČR | 125 | 
| 3 | Vodafone | 122 | 
| 4 | Ford Motor Company ČR | 109 | 
| 5 | Škoda Auto | 105 | 
| 6 | Hyundai Motor CZ | 101 | 
| 7 | Telefónica O2 ČR | 93 | 
| 8 | Komerční banka | 88 | 
| 9 | Import Volkswagen Group | 85 | 
| 10 | Peugeot ČR | 80 | 
| 11 | Kia Motors Czech | 71 | 
| 12 | Unilever ČR | 68 | 
| 13 | Tesco Stores ČR | 68 | 
| 14 | Česká spořitelna | 67 | 
| 15 | ČSOB | 65 | 
Zdroj: STRATEGIE
Moje hodnocení
Je zajímavé jak těsné je to dokonce na prvních třech místech. Jinak by se ta první patnáctka dala asi v zásadě shrnout na telekomunikace, automobilky a banky. Tedy nic překvapujícího.
Pro mne osobně je zajímavé, jak vysoko je již s investicemi do reklamy Kia. To se jistě již nyní projevuje na prodejích. A dále jak vysoko investuje v ČR Ford.
Obecně považuji investice do reklamy za velmi důležité. Pokud se provedou správně, a u těchto společností lze předpokládat, že si najímají ty nejlepší marketéry, musí se to výrazně projevit v prodejích společnosti a tedy hospodářském výsledku.
Jsem přesvědčený, že zejména v době krize se silným společnostem vyplatí investovat do reklamy co nejvíce lze! Reklama bývá levnější, lze toho nakoupit více a je to příprava na zásadní růst v době oživení. Tohle věděl už pan Tomáš Baťa, a to je, přátelé, 80 let.
Do jakých mediatypů a jak moc plynuly tyto investice v I.Q 2012:
| Mediatyp | Podíl | 
| TV | 55,07% | 
| Časopisy | 15,11% | 
| Noviny | 14,84% | 
| Internet | 8,1% | 
| Outdoor | 5,21% | 
| Rozhlas | 1,74% | 
| Kino | 0,36% | 
| Instore | 0,34% | 
Zdroj: STRATEGIE
Komentář k rozdělení investic mezi mediatypy
Velmi zajímavé pro porovnání. Kdo by to byl řekl, že více než polovina peněz jde stále do TV (Proč má CETV=Nova stále takové potíže?)? Časopisy a noviny se drží stále velmi dobře i přesto, že tomuto odvětví se celosvětově v posledních letech, zejména díky nástupu internetu, příliš nedaří. Naopak investice do internetu v posledních letech jenom stoupají. Překvapení pro mne je, jak malé prostředky jdou do rozhlasu, třebaže je to medium s tak velkým zásahem populace.
Jan Hýsek
Doporučení
Zapojte se do aukce AkcieCZ.cz!
Kontaktní čočky od profesionálů a pod jejich dohledem, Oční klinika Pardubice - Dopřejte Vašim očím tu nejlepší péči!
Tým očních lékařů odpovídá na Vaše otázky.
Vlastní internetové stránky zdarma. Rychle a jednoduše.
Podpořte projekt, který má smysl
Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.
 
       
