15 společností které investují nejvíce do reklamy
Největší tuzemské investice do reklamy:
Pořadí | Firma | Investice do reklamy 2009-2012 (miliony Kč) |
1 | Mountfield CS | 126 |
2 | T-Mobile ČR | 125 |
3 | Vodafone | 122 |
4 | Ford Motor Company ČR | 109 |
5 | Škoda Auto | 105 |
6 | Hyundai Motor CZ | 101 |
7 | Telefónica O2 ČR | 93 |
8 | Komerční banka | 88 |
9 | Import Volkswagen Group | 85 |
10 | Peugeot ČR | 80 |
11 | Kia Motors Czech | 71 |
12 | Unilever ČR | 68 |
13 | Tesco Stores ČR | 68 |
14 | Česká spořitelna | 67 |
15 | ČSOB | 65 |
Zdroj: STRATEGIE
Moje hodnocení
Je zajímavé jak těsné je to dokonce na prvních třech místech. Jinak by se ta první patnáctka dala asi v zásadě shrnout na telekomunikace, automobilky a banky. Tedy nic překvapujícího.
Pro mne osobně je zajímavé, jak vysoko je již s investicemi do reklamy Kia. To se jistě již nyní projevuje na prodejích. A dále jak vysoko investuje v ČR Ford.
Obecně považuji investice do reklamy za velmi důležité. Pokud se provedou správně, a u těchto společností lze předpokládat, že si najímají ty nejlepší marketéry, musí se to výrazně projevit v prodejích společnosti a tedy hospodářském výsledku.
Jsem přesvědčený, že zejména v době krize se silným společnostem vyplatí investovat do reklamy co nejvíce lze! Reklama bývá levnější, lze toho nakoupit více a je to příprava na zásadní růst v době oživení. Tohle věděl už pan Tomáš Baťa, a to je, přátelé, 80 let.
Do jakých mediatypů a jak moc plynuly tyto investice v I.Q 2012:
Mediatyp | Podíl |
TV | 55,07% |
Časopisy | 15,11% |
Noviny | 14,84% |
Internet | 8,1% |
Outdoor | 5,21% |
Rozhlas | 1,74% |
Kino | 0,36% |
Instore | 0,34% |
Zdroj: STRATEGIE
Komentář k rozdělení investic mezi mediatypy
Velmi zajímavé pro porovnání. Kdo by to byl řekl, že více než polovina peněz jde stále do TV (Proč má CETV=Nova stále takové potíže?)? Časopisy a noviny se drží stále velmi dobře i přesto, že tomuto odvětví se celosvětově v posledních letech, zejména díky nástupu internetu, příliš nedaří. Naopak investice do internetu v posledních letech jenom stoupají. Překvapení pro mne je, jak malé prostředky jdou do rozhlasu, třebaže je to medium s tak velkým zásahem populace.
Jan Hýsek
Doporučení
Zapojte se do aukce AkcieCZ.cz!
Kontaktní čočky od profesionálů a pod jejich dohledem, Oční klinika Pardubice - Dopřejte Vašim očím tu nejlepší péči!
Tým očních lékařů odpovídá na Vaše otázky.
Vlastní internetové stránky zdarma. Rychle a jednoduše.
Podpořte projekt, který má smysl
Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.