Internetové a kamenné obchody v budoucnosti

20.05.2013 21:42

Klasický kamenný obchod kdesi v New Yorku, foto: retaildesignblog.net

 

Tento článek vznikl za fin. podpory webu Bambino Italiano.

 

Klasické kamenné obchody a moderní internetové obchody jsou jako dva jiné světy. Nesmiřitelní. Navzájem si konkurující a odehánějící si zákazníky. Je tomu tak ale skutečně? 

Časy se měni a obchod s nimi. Jak klasické kamenné obchody tak i ty internetové mají své výhody i nevýhody a především si je navzájem čím dál tím více uvědomují. Nejsem žádný expert v této oblasti, ale na první pohled vidím tyto výhody jedněch i druhých:

Výhody klasického kamenného obchodu:

  • více vyhovují konzervativnějším zákazníkům či starším ročníkům
  • někteří lidé milují samotný proces nakupování v klasickém obchodě
  • pokud má obchod kvalitní personál, může vám pomoci, poradit, objektivně ohodnotit

Výhody moderního internetového obchodu:

  • cena, cena, cena - díky podstatně nižším nákladům, uvědomte si jaké musí být náklady na provozování kamenného obchodu (nemovitost či pronájem, interiér, personál, energie, atd)
  • řada lidí ocení nákup v pohodlí domova či třeba v zaměstnání (pozor na šéfa!) se smartphonem či tabletem v ruce
  • díky porovnávačům cen možnost velmi rychlého srovnání nabídek on-line
  • zboží vám dorazí až domů (či na poštu)

Jak vidno výhody existují na obou dvou stranách. Jenže. Při tomto novém rozdělování trhu si jak eshopy, tak i kamenné obchody uvědomují, jak velké výhody má druhá strana a někteří začínají více či méně nabízet i služby té druhé strany. Kamenné obchody si uvědomují, kolik lidí vybírá zboží na internetu a jak mají eshopy díky absenci prodejen neskutečně nízké náklady. eshopy si zase uvědomují to, jak důležitá je pro některé lidi možnost si zboží vyzkoušet, specielně pokud se jedná o zboží, u kterého je důležitá velikost. Ty nejinovativnější firmy již nějaký čas přichází se zajímavými řešeními a modifikacemi.

Některé firmy tak přechází na hybridní obchodní model a provozují jak kamenné obchody, tak i internetový obchod. Vybrat si zboží online a pak si jej jít vyzkoušet do obchodu, to je sen řady kupujících. Navíc se ukazuje, že pokud máte internetový obchod a následně otevřete kamennou pobočku, je běžné, že prodej internetového obchodu vyroste "přes noc" o desítky procent.

Nové produkty lze zase skvěle testovat online. Věřili byste, že třetina zákazníků, kteří si zboží objednávají online, si jej chce vyzvednout v obchodě?

Některé internetové obchody zase otevírají tzv. pop-up obchody. Jsou to dočasně otevřené obchody s originálním sortimentem, které především přitahují pozornost. A mohou být velmi originální a přitom velmi malé (a tak nenáročné na náklady). 

Kamenné prodejny a řetezce zase zjistily, že když efektivně zapracují na svojí online prezentaci resp. online prodeji, vystačí s menším počtem kamenných prodejen a to až o desítky procent. To pro ně ovšem znamená ohromnou úsporu nákladů a to při zachování či dokonce zvýšení obratu.

Amazon začal využívat v obchodních centrech speciální místa, kde si zákazníci mohou objednané zboží vyzvednout. Což se ke klasické prodejně velmi blíží.

Pak jsou zde ještě progresivnější řešení. Například obchodní domy House of Fraser experimentují s prodejnami, které tvoří v podstatě jen zkušební kabinka a několik obrazovek, u nichž si zákazníci mohou objednat vybrané oblečení.  Startup Hointer nabízí v obchodech pouze tolik místa, aby se do nich vešla pouze jedna velikost každého typu džínsů. Roboti pak doručují požadovanou velikost přímo ze skladu.

Jak vidíte, tyto dva světy se začínají prolínat tak jak si vzájemně uvědomují svoje přednosti i slabiny, respektive silné stránky toho druhého. A tak dnes začínáme hovořit o tzv. "multikanálovosti". To neznamená nic jiného, než že si zákazníci mohou v klidu vybírat a nakupovat online a pak si zboží vyzvedávat či vyzkoušet v prodejně.

A jak to vlastně souvisí s investováním? Ať už investujete do akcií Amazon či třeba Wal-Mart, je dobré sledovat jak se tyto společnosti vypořádají s novou konkurencí a novými trendy. Tedy především jak efektivně.  Např. Amazon se zatím drží.

Jan Hýsek

 

Využijte Hýskův reklamní systém a popožeňte Váš byznys, ať už se věnujete čemukoliv.

Diskusní téma: Internetové a kamenné obchody v budoucnosti

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Články

05.07.2014 02:10
Náš redaktor kandiduje v podzimních komunálních volbách na post primátora města Hradce Králové a to za místní uskupení DOMA v Hradci, které je dnes součástí hradecké vládnoucí koalice. Přejeme mu mnoho štěstí v kampani. Znalosti finanční problematiky se mu při správě krajského města budou jistě...
15.06.2014 15:13
Hledáme investora nebo společníka pro Statek Šafrankovi Popis projektu: Statek Šafrankovi se nachází v podhůří Orlických hor ve vesnici Kounov Rozkoš 8. Tímto podnikatelským záměrem bychom rádi založili farmu, která se bude věnovat především výkrmu a prodeji hovězího dobytka. Bude se...
14.06.2014 22:47
Každý podnikatel a živnostník potřebuje, aby se o něm vědělo. Přesněji aby klienti a zákazníci znali jeho produkty či služby. Je mnoho způsobů, jak si udělat dobrou reklamu a některé vás mohou stát spoustu peněz. Mám pro vás tip, jak si zajistit velkou reklamu a publicitu a přitom neutratit ani...
12.06.2014 03:48
Akciovým trhům se letos vesměs velmi daří a překonávají historická maxima. V posledních měsících přibývají nová velká IPO jako houby po dešti. Je toho aktuálně možná až příliš. Na trh má přijít dlouho očekávané IPO čínského internetového gigantu Alibaba a jeho hodnota, věřte nebo ne, má...
10.06.2014 03:37
Tak jak jsme předpokládali a upozorňovali již v březnu, Radovan Vítek v Orco realizuje svůj záměr "vytáhnout" z firmy její nejhodnotnější aktivum - Orco Germany. A zdá se, že se mu to již bohužel také podařilo. Pokračování    Doporučení Profesionální poradenství poskytované licencovanými...
05.06.2014 22:51
AAA Auto a návrat do Polska a Rumunska     Doporučení Profesionální poradenství poskytované licencovanými makléři Investiční strategie Jak na půjčku bez zajištění Přidat odkaz     Využíváme CzechNet.org.
05.06.2014 01:47
Hledáme investora nebo společníka     Doporučení Profesionální poradenství poskytované licencovanými makléři Investiční strategie Jak na půjčku bez zajištění Přidat odkaz     Využíváme CzechNet.org.
05.06.2014 01:21
1 Tip: Jak si sestavit vlastní investiční fond postavený na tučných dividendách? 2 Technologická IPO očekávaná do konce roku 2013 3 Google se pouští do robotiky 4 Steve Jobs v hrobě se obracející 5 Video: Šéfové brokerských firem o...
01.06.2014 22:25
V sobotu přinesl server motejlek.com zlomovou zprávu. Většinový vlastník a zakladatel AAA AUTO Anthony Denny konečně po dlouhém hledání našel kupce, který mu nabídl cenu podle jeho představ. Dnes motejlek.com na facebookovském profilu přinesl další informaci....
30.05.2014 23:10
Rozvojové trhy, nebo také Emerging markets, jsou opět velkým lákadlem pro investory. Potvrzuje to již čtvrtý měsíc růstu v řadě. Jde o nejdelší nepřetržitý růst od roku 2009. Tomu pomáhá uklidňující se situace na Ukrajině, postupná stabilizace Číny, která investory v poslední době příjemně...
<< 4 | 5 | 6 | 7 | 8 >>

Chcete nastavit vaše investiční portfolio nebo udělat jeho audit? Napište nám

Zkušenosti

Také máte někdy pocit, že kam se podíváte, tam se někomu daří a...

Akciecz běží díky fin. podpoře 

Anketa

Líbí se vám nový design našich stránek?

Ano (3 893)
Ne (408)

Celkový počet hlasů: 4301

Představení

07.05.2023 01:34
Máme dvacet let profesionálních zkušeností s nastavováním našich...

Obrazem

Chcete z roku 2021 udělat parádní rok a splnit si svoje plány a sny?...