Pavel Skřivánek a jeho AGENTURA SKŘIVÁNEK
Štítky:
Pavel Skřivánek | AGENTURA SKŘIVÁNEK | jazyková agentura | jazyková škola | překlady | osobnosti | podnikatelé
Pavel Skřivánek
Pavel Skřivánek vybudoval jednu z největších jazykových agentur ve střední a východní Evropě i na světě. Pobočky má ve třinácti zemích včetně Japonska, Ruska či USA. Tržby společnosti v roce 2011 činily 290 milionů Kč. Agentura Skřivánek zaměstnává více než 300 interních a osm tisíc externích spolupracovníků.
Začátek
Již na začátku podnikání v devadesátých letech udělal začínající podnikatel Skřivánek velmi riskantní krok. Aby si mohl začínající podnikatel dovolit inzerci ve Zlatých stránkách, prodal svůj byt. Vyplatilo se. Dnes je majitelem jedné z největších jazykových agentur na světě.
Krátce po té, co ukončil studia VŠ, nastoupil Skřivánek do zaměstnání, aby záhy zjistil, že být zaměstnancem jej profesně nikam neposune. V té době si začal přivydělávat překládáním a tlumočením pro různé jazykové agentury. To byl začátek. V roce 1994 přijal první dva zaměstnance.
S expresními překlady zabodovali
"Nabízel jsem zákazníkům více než konkurence, a to jak pokud šlo o čas, naše otevírací doba byla od 5:00 do 22:00, tak i více překladů v kratším čase," vzpomíná Skřivánek.
Znalosti ze studia VŠE se časem hodily
"Od začátku jsem přemýšlel v relacích konkurenční výhoda, marketing a standardizace postupů." Skřivánek se soustředil na kvalitu, širokou nabídku, flexibilitu.
Co dnes frčí
Stále nejpoptávanější je Angličtina. Následuje Němčina. Roste však také zájem o Ruštinu a Španělštinu. Stoupá poptávka po Čínštině a Japonštině.
Firma má 44 poboček
Agentura kombinuje regionální vedení s funkcionálním. Existuje tým lidí se zodpovědností za větší územní celky a dále tým se zodpovědností za určité oblasti fungování. Výjimkou jsou daně, právo, finance, obchod, marketing a produkce a nákup, které jsou všechny centralizované.
Manažerské zásady Pavla Skřivánka
- Největší chyba, kterou v životě můžete udělat, je mít pořád strach, že nějakou uděláte (Elbert Hubbard)
- Bojujte. Tvrdě a čestně.
- Méně je dnes jen méně. Dávejte přednost diverzifikaci.
- Vybírejte si k sobě lidi, kteří vás inspirují, jsou chytřejší a motivují ostatní.
Zdroj: Ekonom
Foto: idnes.cz
Další osobnosti:
Jan Hýsek, jh(z)akciecz.com
Doporučení
Hledáme strategického partnera
Product placement, který stojí za to
Profesionální vedení účetnictví a daňová evidence
Prožijte život bez brýlí i Vy!
Využijte Hýskův reklamní systém a popožeňte Váš byznys, ať už se věnujete čemukoliv.