Internetové a kamenné obchody v budoucnosti

20.05.2013 21:42

Klasický kamenný obchod kdesi v New Yorku, foto: retaildesignblog.net

 

Tento článek vznikl za fin. podpory webu Bambino Italiano.

 

Klasické kamenné obchody a moderní internetové obchody jsou jako dva jiné světy. Nesmiřitelní. Navzájem si konkurující a odehánějící si zákazníky. Je tomu tak ale skutečně? 

Časy se měni a obchod s nimi. Jak klasické kamenné obchody tak i ty internetové mají své výhody i nevýhody a především si je navzájem čím dál tím více uvědomují. Nejsem žádný expert v této oblasti, ale na první pohled vidím tyto výhody jedněch i druhých:

Výhody klasického kamenného obchodu:

  • více vyhovují konzervativnějším zákazníkům či starším ročníkům
  • někteří lidé milují samotný proces nakupování v klasickém obchodě
  • pokud má obchod kvalitní personál, může vám pomoci, poradit, objektivně ohodnotit

Výhody moderního internetového obchodu:

  • cena, cena, cena - díky podstatně nižším nákladům, uvědomte si jaké musí být náklady na provozování kamenného obchodu (nemovitost či pronájem, interiér, personál, energie, atd)
  • řada lidí ocení nákup v pohodlí domova či třeba v zaměstnání (pozor na šéfa!) se smartphonem či tabletem v ruce
  • díky porovnávačům cen možnost velmi rychlého srovnání nabídek on-line
  • zboží vám dorazí až domů (či na poštu)

Jak vidno výhody existují na obou dvou stranách. Jenže. Při tomto novém rozdělování trhu si jak eshopy, tak i kamenné obchody uvědomují, jak velké výhody má druhá strana a někteří začínají více či méně nabízet i služby té druhé strany. Kamenné obchody si uvědomují, kolik lidí vybírá zboží na internetu a jak mají eshopy díky absenci prodejen neskutečně nízké náklady. eshopy si zase uvědomují to, jak důležitá je pro některé lidi možnost si zboží vyzkoušet, specielně pokud se jedná o zboží, u kterého je důležitá velikost. Ty nejinovativnější firmy již nějaký čas přichází se zajímavými řešeními a modifikacemi.

Některé firmy tak přechází na hybridní obchodní model a provozují jak kamenné obchody, tak i internetový obchod. Vybrat si zboží online a pak si jej jít vyzkoušet do obchodu, to je sen řady kupujících. Navíc se ukazuje, že pokud máte internetový obchod a následně otevřete kamennou pobočku, je běžné, že prodej internetového obchodu vyroste "přes noc" o desítky procent.

Nové produkty lze zase skvěle testovat online. Věřili byste, že třetina zákazníků, kteří si zboží objednávají online, si jej chce vyzvednout v obchodě?

Některé internetové obchody zase otevírají tzv. pop-up obchody. Jsou to dočasně otevřené obchody s originálním sortimentem, které především přitahují pozornost. A mohou být velmi originální a přitom velmi malé (a tak nenáročné na náklady). 

Kamenné prodejny a řetezce zase zjistily, že když efektivně zapracují na svojí online prezentaci resp. online prodeji, vystačí s menším počtem kamenných prodejen a to až o desítky procent. To pro ně ovšem znamená ohromnou úsporu nákladů a to při zachování či dokonce zvýšení obratu.

Amazon začal využívat v obchodních centrech speciální místa, kde si zákazníci mohou objednané zboží vyzvednout. Což se ke klasické prodejně velmi blíží.

Pak jsou zde ještě progresivnější řešení. Například obchodní domy House of Fraser experimentují s prodejnami, které tvoří v podstatě jen zkušební kabinka a několik obrazovek, u nichž si zákazníci mohou objednat vybrané oblečení.  Startup Hointer nabízí v obchodech pouze tolik místa, aby se do nich vešla pouze jedna velikost každého typu džínsů. Roboti pak doručují požadovanou velikost přímo ze skladu.

Jak vidíte, tyto dva světy se začínají prolínat tak jak si vzájemně uvědomují svoje přednosti i slabiny, respektive silné stránky toho druhého. A tak dnes začínáme hovořit o tzv. "multikanálovosti". To neznamená nic jiného, než že si zákazníci mohou v klidu vybírat a nakupovat online a pak si zboží vyzvedávat či vyzkoušet v prodejně.

A jak to vlastně souvisí s investováním? Ať už investujete do akcií Amazon či třeba Wal-Mart, je dobré sledovat jak se tyto společnosti vypořádají s novou konkurencí a novými trendy. Tedy především jak efektivně.  Např. Amazon se zatím drží.

Jan Hýsek

 

Využijte Hýskův reklamní systém a popožeňte Váš byznys, ať už se věnujete čemukoliv.

Diskusní téma: Internetové a kamenné obchody v budoucnosti

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Články

13.04.2013 20:46
S finanční inteligencí českého národa to není ani 23 let po revoluci nikterak slavné. Na tuzemském finančním trhu se pohybují renomované i méně známé finanční společnosti, které poskytují služby, jež by rozumný a finančně vzdělaný člověk neměl nikdy přijmout. I proto patří tuzemské banky mezi jedny...
13.04.2013 05:37
Foto: etftrends.com   Pravidelné čtenáře jistě nepřekvapím tvrzením, že akcie se mají nakupovat když ostatní prodávají a obráceně. Současně to člověk nesmí přehnat a začít příliš brzo tak, aby jej dav ušlapal, s prominutím. A dno a vrchol se tak špatně určují. Přesto, jisté signály ty vždy...
12.04.2013 02:47
Ve spolupráci se Saxo Bank V blogu, který jsem napsal minulý týden, jsem vás s důvěrou ujistil, že se na tiskové konferenci po schůzi vedení Evropské centrální banky (ECB) dočkáme dalšího mistrovského výkonu Maria Draghiho. Očekával jsem uklidňující slova a dočkal jsem se, i když jen o tohle...
11.04.2013 06:18
Z vašich e-mailů...    Dobrý den, Váš článek o Capital Partners potažmo Phoenix Capital má pokračování. Společnost Pineal s.r.o. sdružuje 7 společností (Stratton, Phoenix Capital, Markets apod.). Pravdou je však i to, že recepční ze společnosti Pineal s.r.o. hledají uchazeče, kteří v...
11.04.2013 06:08
Foto: hdw.eweb4.com   V nedávné době se uskutečnila zajímavá burzovní soutěž. Účastnili se jí kocour Orlando, burzovní profesionálové a žáci základní školy. Cílem bylo investovat do akcií a zhodnotit co nejvíce. Jak to dopadlo? Každý ze tří hráčů měl k dispozici 5000 liber a měl je investovat...
11.04.2013 06:02
Svět hladoví po energii a bude to jenom horší. Jaderné elektrárny se podílí 12% na celosvětové výrobě elektřiny. Jaderná energie představuje v současnosti pouze necelých 6% celosvětové produkce primární energie. Přitom je to podle mého názoru, při dodržení bezpečnosti, možná ten nejekologičtější...
11.04.2013 05:58
Jsem nadšenec do digitálních technologií. Na internetu může být doslova všechno. Jenom pár věcí ve mne budí velké obavy. Jedna taková se právě děje a obávám se, že by to nemuselo dopadnout dobře. Jde o Bitcoin - již nějaký čas známou virtuální měnu. Krátce jsme ji na Akciecz představili během...
11.04.2013 05:54
Akcie dnes již zavedeného BRIC (Brazílie, Rusko, Indie, Čína) jsou již celkem snadno dostupné a lze je nakoupit i na velkých světových burzách. Co si ale počít, když chcete být řekněme napřed a nakoupit akcie ještě "mladší" ekonomiky, tedy té vietnamské? Zde máte například možnost koupit si tzv....
11.04.2013 05:50
Při investování (nejen) do akcií je vhodné uplatňovat předem danou strategii, často nazývanouinvestiční filozofie. Mou velkou chybou v prvopočátcích investování do akcií bylo, že jsem předem žádnou takovou investiční filozofii neměl a akcie jsem nakupoval spíše podle aktuální nálady, dojmů, trendů...
11.04.2013 05:43
Článek Klíč k určování finančních podvodníků vyšel v originále zde. Komentář najdete pod článkem.   Klíč k určování finančních podvodníků Vaše peníze jsou nějak sexy. Kdekdo po nich pálí, uchází se o ně. Někdo to s nimi i s vámi myslí vážně, někdo je podfukář. A často to není jednoduché...
<< 28 | 29 | 30 | 31 | 32 >>

Chcete nastavit vaše investiční portfolio nebo udělat jeho audit? Napište nám

Zkušenosti

Také máte někdy pocit, že kam se podíváte, tam se někomu daří a...

Akciecz běží díky fin. podpoře 

Anketa

Líbí se vám nový design našich stránek?

Ano (3 866)
Ne (381)

Celkový počet hlasů: 4247

Představení

07.05.2023 01:34
Máme dvacet let profesionálních zkušeností s nastavováním našich...

Obrazem

Chcete z roku 2021 udělat parádní rok a splnit si svoje plány a sny?...